Постачання природного газу відбувається згідно Правил постачання природного газу, затверджених постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2496.
Підставами для постачання природного газу побутовому споживачу є:
- · наявність у побутового споживача договору розподілу природного газу, укладеного з Оператором ГРМ, до газорозподільної системи якого підключений об’єкт споживача;
- наявність у побутового споживача укладеного з постачальником договору постачання природного газу побутовим споживачам та дотримання його умов;
- · включення споживача до Реєстру споживачів постачальника у відповідному розрахунковому періоді.
Постачання природного газу побутовому споживачу здійснюється на підставі договору, що укладається між ним та постачальником на умовах типового договору постачання природного газу побутовим споживачам, затвердженого Регулятором, які є однаковими для всіх побутових споживачів України.
За договором постачання природного газу постачальник зобов’язаний поставити побутовому споживачу природний газ у необхідних для нього об’ємах (обсягах), а побутовий споживач зобов’язаний своєчасно оплачувати постачальнику вартість природного газу у розмірі, строки та порядку, що визначені договором.
Якщо побутовий споживач не здійснив оплату за спожитий природний газ протягом десяти днів після строку, визначеного договором постачання природного газу, постачальник має право, з урахуванням положень пункту 19 цього розділу, здійснити заходи з припинення постачання природного газу споживачу шляхом направлення споживачу письмового повідомлення (з відміткою про вручення) з вимогою самостійно припинити споживання природного газу за рахунок перекриття запірного пристрою перед газовим приладом та допустити представника постачальника за пред’явленням службового посвідчення на об’єкт для пломбування запірних пристроїв, що має здійснюватися з дотриманням техніки безпеки. При цьому в повідомленні про припинення споживання природного газу постачальник має зазначити підстави та дату припинення газоспоживання, яка не може бути раніше ніж через три дні після дати отримання повідомлення.
Якщо є заборгованість, представники газорозподільної компанії зобов’язані надати споживачам повідомлення (з позначкою про вручення) про необхідність припинення/обмеження газоспоживання – у строк не менше ніж за 3 дні до дати припинення газопостачання.
У разі відмови споживача від підписання акта про припинення газопостачання (розподілу природного газу) фіксація припинення газопостачання (крім випадків відключень при аварійних ситуаціях) повинна підтверджуватися відео зйомкою, про що зазначається в акті про припинення газопостачання, або підписом акта про припинення газопостачання однією незаінтересованою особою (представник житлово-експлуатаційної організації, балансоутримувач або управитель будинку, виборна особа будинкового, вуличного, квартального чи іншого органу самоорганізації населення або представник органу місцевого самоврядування тощо) за умови посвідчення такої особи. Акт про припинення газопостачання (розподілу природного газу) у цьому випадку надсилається споживачу рекомендованим поштовим відправленням.
Якщо споживач справне сплачував і не порушував правил безпеки користування газом, а також не був попереджений про відключення, то таке відключення є незаконним. Попередження має бути письмовим з позначкою про його вручення.
Попросіть представників служби газу пред’явити посвідчення і зафіксуйте для себе ПІБ відповідального працівника.
Якщо газовики при відключенні газу роблять акцент на витоку газу у конкретній квартирі, а місце перебування власників невідомо – є порядок несанкціонованого доступу до житла відповідно до ст.29 Закону України «Про житлово-комунальні послуги». Це можливо у випадку, якщо аварійна ситуація може зашкодити іншим мешканцям. Витік газу, на який посилаються газовики, і є такою аварійною ситуацією. Застосовуючи цей порядок, газовики можуть обмежити постачання газу шляхом механічного від’єднання конкретного споживача.
Від’єднання конкретного споживача, а не про весь будинок або під’їзд, де він мешкає.
Але якщо сталось, що газовики посилаються на борги інших мешканців або витік газу у конкретній квартирі і відключають весь будинок або стояк від газу, то справні споживачі, які опинились без газу внаслідок таких дій, можуть звернутись до суду для оскарження відключення та стягнення компенсації за невідпущений природний газ.
Порушують ваші права? Ви потребуєте допомоги в судах, і не маєте грошей на адвоката – звертайтеся до відділу «Краснокутське бюро правової допомоги» Богодухівського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, який працює з понеділка по п’ятницю з 08-00 до 17-00, за адресою: смт. Краснокутськ, вул. Миру, 138. тел. (05756) 3-26-50.
Єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги 0-800-213-103 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів).